patienten Baeten & Marx - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van nina marx - WaarBenJij.nu patienten Baeten & Marx - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van nina marx - WaarBenJij.nu

patienten Baeten & Marx

Door: nina

Blijf op de hoogte en volg nina

22 Januari 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Chili, wat zal ik zeggen; morgen 2e poging......we gaan het gewoon nog een keer proberen!

Nog geen dag in Chili en meteen mijn tas gejat door een of andere etter en eerlijk gezegd best geschrokken! Zal jullie de details besparen, maar wederom verbaasd over het oerinstinct wat bij mij naar boven komt in het geval van onrecht.Moest weer de held uithangen wat niet helemaal goed uitpakte. Enfin, blauwe hand, geschaafde grote teen en een camera lichter (FUCK, al mijn foto´s weg) meteen op zoek gegaan naar politie om aangifte te doen. Na een bizarre rit door Valparaiso vergezeld door onze vrienden van de plaatselijke gendarmerie, ons hostel bereikt om vervolgens een email te krijgen van een van de agenten met een liefdesverklaring. Toch een fijn gevoel dat ze je gegevens persoonlijk veilig stellen!Uiteraard niet op ingegaan (gedraag me nog steeds keurig) en samen maar snel een hele lekkere fles wijn weggetikt om de schrik een beetje te boven te komen.

Na een dagje Vina del Mar (Costa del Sol van Chili)op pad gegaan om de broer van Annika en zijn vriendin, Anke in Quintay te ontmoeten. Echt een super leuke slaapplaats gevonden (soort van Villa Kakelbont)en 2 geweldige dagen gehad op een semi verlaten strand met gigantische golven. Lachen om Annika samen met haar broer te zien en deed hun beiden zichtbaar goed om elkaar in het verre Chili te zien. (Rach; mis je!)

De tijd die daarop volgde was om eerlijk te zijn wat minder. Eerst ik doodziek de reis van Quintay naar Santiago gemaakt waarna ik na het bereiken van het hostel ben gecrascht om vervolgens 1,5 dag mijn bed niet uit te komen. God, wat verlang je dan naar huis! Je eigen bed, ouders die je komen verwennen met boterhammen met hagelsag, tijdschriften, verse jus, kippensoep etc. Mag niet klagen aangezien Annika, Tobias en Anke ontzettend lief voor me waren en voelde me de volgende dag dan ook een stuk beter. Geen idee wat we hebben gedaan in Quintay, maar op het moment dat het met mij beter ging, ging Annie onderuit. Eerst het afscheid van haar broer om daarna ongeveer 1,5 week haar bed niet uit te komen, maar daarover zo meer....

2e avond in Santiago en met Willem en Jooske (bekenden uit Amsterdam die sinds 2 jaar in Chili wonen) afgesproken om een hapje te gaan eten in Bellavista. Echt een heerlijke avond gehad met leuke gesprekken waarna ze mij weer naar het hostel hebben gebracht. Daar aangekomen vrienden gemaakt (had nog geen zin om te gaan tukken) met een groep Brazilianen, een Amerikaan en een geweldige Deen waarmee ik in een plaatselijke rock-kroeg belandde. Na even goed om me heen te hebben gekeken realiseerde we ons dat we ons in een scene uit "from dusk till dawn" bevonden en voordat iedereen daar in een blood sucking vampire
veranderde snel terug naar het hostel gegaan... na 2 uurtjes slaap
kon ik er weer tegenaan met het idee dat ik de hele dag niets hoefde....dat ging ff iets anders! Artsen naar het hostel gehaald omdat Annika´s koorst 39,5 bereikt had en vervolgens een behoorelijk trip gemaak,op zoek naar een apotheek met een enorme boodschappenlijst.
Een aantal paardenmiddelen en een ander voorwerp,(foto volgt) rijker snel terug om Annie beter te maken.

Volgende dag uitgecheckt om onszelf even in de watten te leggen en in Bellavista naar een prachtig hotel gegaan. Annika snel naar bed en ik heb echt een waanzinnige dag in mijn eentje gehad (sorry annie). Alleen in zo´n stad rondlopen en van alles regelen gaf me een " wereld ligt aan mijn voeten" gevoel met als gevolg weer wat nieuwe inzichten...(tis dus niet alleen maar vakantie vieren hier, er wordt ook nog serieus nagedacht op z´n tijd)

Next stop:
Mendoza waar Wa&Daan ons opwachtten. Verstand voor Annika op nul en gewoon gaan. Top tijd met Wa&Daan gehad! Fijne gesprekken, veel gelachen, een gewelige wijntour en gewoon heel erg fijn om mijn lieve vriendin hier te zien. Annika en ik zijn van een dorm voor 12 personen naar een hostel met double room, naar een appartement in een hotel met zwembad gegaan. Dit in combinatie met antibiotica, veel sushi en een massage did the trick! Back packer budgettechnisch niet handig maar heb nooit gepretenteerd goed te zijn in budgetteren, so who gives a...uhmmmm misschien had ik dit niet op mijn blog moeten zetten ;)

Vanuit Mendoza naar Bariloche waar Annika en ik net zijn teruggekomen van een 2 daagse roadtrip langs de 7 meren hier in dit gebied met twee Israeliers.
Wa en Daan hier ook nog een avondje gezien, Annie weer beter en vooral heel erg veel lol met z´n tweetjes gehad. Laten de afgelopen tijd
snel achter ons en maken ons weer klaar voor een 2de poging Chili morgen waar we een vulkaan gaan beklimmen in Pucon om vervolgens naar beneden te sliden. Plannen wijzigen iedere dag maar in ieder geval een ticket geboekt op 14 februari naar Buenos Aires!

Tijd voor een biertje.....kus

  • 22 Januari 2009 - 20:01

    Peter:

    lieve dames, het schrijven van jullie verhalen gaat steeds beter. kunnen bijna een boek gaan schrijven. hier is het nat koud en veel wind. Niet echt gezellig. Doe voorzichtig in Chili en afblijven van de politieheren. xxx je vader

  • 22 Januari 2009 - 20:05

    Lia:

    bedankt voor de lieve verzorging, geniet van het biertje. Proost op jullie vanuit het kille breda

    liefs lia

  • 23 Januari 2009 - 08:18

    Anouk:

    Dag lieve Nina,

    Goed te horen dat jullie de griepepidemie (die hier heerst) uiteindelijk goed hebben overleefd. En fijn dat het gelukt is Wa & Daan te zien, ben wel een beetje jaloers... Hier inderdaad erg nat, dus redelijk deprimerend weer. Maar verder alles goed! ;-)

    Geniet, doe voorzichtig, dikke kus!!

  • 23 Januari 2009 - 08:38

    Max:

    haha, spenden is goeddddd!

  • 23 Januari 2009 - 15:03

    Guillaume:

    Ik heb alles in huis om die gozer die je fototoestel heeft gejat naar een andere wereld te verzenden ... dat is mij ook eens overkomen , ik weet hoe je je op dat moment voelt
    Kusjes
    guillaume

  • 23 Januari 2009 - 15:22

    Anouk:

    klinkt super allemaal, ziek zijn is minder, maar leert je ook weer met dit situatie dealen. blij te lezen dat het tussen jullie goed gaat en dat jullie goed voor elkaar zorgen! het is een genot om je verhalen te lezen, ik zie nu alweer uit naar het volgende avontuur! Take care, liefs Anouk

  • 23 Januari 2009 - 18:46

    Rachel:

    Muis, wat een gezellige samenvatting heb je geschreven..! Blij dat je t weer op de rit hebt daar en dat je de luxere variant van backpacken hebt opgezocht,lijkt me ook wel wat!Hier alles goed, kindjes gaan lekker, kate blijft maar naar je vragen ik denk dat ze je echt mist!Je moet deze week nog even contact met me zoeken omtrent mama's kado...wel echt doen hoor dus!! xxx rach

  • 24 Januari 2009 - 20:07

    Jildou:

    O o o wat een verhalen. Heb ze met kippenvel gelezen! Mis jou heel erg maar vind het zo leuk en goed om te lezen wat je allemaal meemaakt. Ook ik ben wel een beetje jaloers hoor!!! Maar ben net met Frenk een klein weekje in Barcelona geweest en dat mag dan niet de andere kant van de wereld zijn, we hebben het echt geweldig gehad! Super stad!!! Laten we daar dit jaar met de meiden nog naar toe gaan.... Als je weer een beetje gespaard hebt.
    Zet hem op daar en geniet!

    Love u x Jildou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Maart 2009

van sin city naar brazil

16 Februari 2009

maar ik heb wel een stempel

27 Januari 2009

climbing a bloody vulcano

22 Januari 2009

patienten Baeten & Marx

04 Januari 2009

dance off - wijn, bier en skaters
nina

Actief sinds 26 Nov. 2008
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 8126

Voorgaande reizen:

27 November 2008 - 31 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: