dance off - wijn, bier en skaters - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van nina marx - WaarBenJij.nu dance off - wijn, bier en skaters - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van nina marx - WaarBenJij.nu

dance off - wijn, bier en skaters

Door: nina

Blijf op de hoogte en volg nina

04 Januari 2009 | Chili, Valparaíso

de kerstvakantie is voorbij en we moeten dus net als iedereen weer hard aan de slag, maar waar te beginnen...

Jujuy, Argentinie was de eeste stop vanuit Bolivia. Voor het eerst een hostel gereserveerd ivm kerst en na een busreis van 24 uur stonden we dan ook vol verwachting op de stoep om bij te komen van de lange, lange reis. we hadden bij de grens wat vertraging opgelopenen en kwamen daardoor een paar uur later aan dan afgesproken. sta je dan met je rugzak, al stinkend voor een gesloten deur. in het hostel 1 (toch blij dat we gereserveerd hadden) andere toerist aanwezig die vanaf het balkom aangaf dat de eigenaren al naar familie waren gegaan om kerst te vieren en het hostel gesloten was. om een lang verhaal kort te maken; hij kwam toch even naar beneden, heeft de deur achter zich dicht laten vallen en dus drie man buitengesloten. gelukkig was er iemand in de buurt met een sleutel en kon het feest in Uyuni voor ons beginnen. die avond de stoute schoenen aangetrokken en toch maar ff een bezoekje gebracht aan de plaatselijke mega discotheek waar we, zoals het echte toeristen betaamt, de openingsdans hebben ingezet doormiddel van een dance-off! prachtige systemen hebben ze hier bedacht om de bezoekers nog gretiger te maken..eerst sta je buiten uren in de rij terwijl de club al open is...kom je binnen,is er niemand....ga je naar de bar voor een drankje - zijn ze die nog aan het vullen (03:00 am) en kun je over een 20 minuten terugkomen. kunnen wij in nederland nog wat van leren maar wat een prachtige avond!

1ste kerstdag; met een vet kippetje uit een plastic bak op schoot begeleid door een heerlijke fles wijn, een poging gedaan een puzzel van 1000 stukjes in elkaar te zetten (naast een mini pooltafel, kerstverlichting in de kamer en wat chocolade, een van mijn kerstcadeaus). verder echt geen reet te beleven in Jujuy en dus maar weer lekker gaan tukken.

2de kerstdag,let´s get out of here...bus naar Cafayate, een van de vele wijndistricten van Argentinie waar we de eerste avond onwijs lekker gegeten hebben en de heimwee naar mum´s christmas home cooking wat verzacht werd. Cafayate afgesloten met een wijntour op tweedehands mountainbikes (had ook geen zadel kunnen hebben)en de volgende dag naar Cordoba.

annie was al eerder in Cordoba geweest en had dus al behoorlijk wat locals leren kennen die allemaal onderdeel zijn van de CBA skate scene. eerste avond vanuit "downtown" meegenomen naar "the north side" om daar de presentatie van een nieuwe film over de skaters van Cordoba te bekijken. beland in een skateshop van een vriendje van annie met half pipe waar diverse acteurs uit de film, live hun kunsten vertoonden. super aardige gasten allemaal en met een van hun de avond afgesloten in een cocktailbar in de stad.

volgende dag behoorlijk brak in een park net buiten de stad gezeten. heerlijk wat zitten schrijven en naar muziek zitten luisteren met een groep van ongeveer 12 skaters (klein detail; allemaal met een goed ontbloot bovenlijf)om ons heen (begin dat back packen toch steeds meer te waarderen).

31-12´08, Cordoba:
bij een meisje thuis opgehaald om naar het buitenhuis van haar ouders te gaan om daar oud en nieuw te vieren. aangekomen bij een kast van een huis met zwembad waar opa en de rest van de familie, honden, katten ons stonden op te wachten om samen met hun te genieten van een asado (vlees..heel veel vlees). om 00:00 weer zo´n intens geluksmoment met annie gedeeld. stonden we dan met z´n tweetjes, ver weg van huis, het einde van een zeer bewogen jaar en het begin van een nieuwe, jeetje!!

later in de achterbak van een truck gestapt (altijd al willen doen) om naar het volgende feest te gaan. aangekomen in een andere buitenwijk bij een huis in (naar het leek) the middle of nowhere waar een grote groep mensen onder een boom stond te schuilen voor de regen. bleek om een buitenfeest te gaan en annie en ik keken elkaar aan en dachten hetzelfde..F it en heerlijk staan dansen in de regen met enorme glazen bier in de hand. om 07.00 kwamen er nog steeds nieuwe mensen aan en was het echt een prachtig feest om het nieuwe jaar mee in te luiden. verstandig als we zijn besloten om niet bij onze beschonken vrienden in de auto te stappen, maar hoe komen we dan thuis? door een duits sprekende 17-jarige jongen naar de hoofdstraat gebracht waar we het geluk hadden dat er net een bus aankwam. 3 kwartier in de bus gezeten en om 9 uur uiteindelijk in het hostel belandt. Tosti´s staan bakken, met elkaar gechat op facebook en wat andere gasten van het hostel een happy new year gewenst om vervolgens rond 10 uur voldaan in ons stapelbedje te stappen...

1-1-09: na 3 uur slaap klaarwakker en genoten van een champagneontbijt met wat vrienden uit het hostel. een nieuwe kamergenoot moest oud en nieuw noodgedwongen vieren in een bus dus vonden we dat hij een glas champagne wel had verdiend. hele dag gerommeld in het hostel (schaken, lezen, muziek etc) om ´s avonds samen van een romantisch diner te genieten bij een zeer bekend schots restaurant (hoop dat iemand in nederland deze grap wel begrijpt, want hier hebben ze geen gevoel voor humor) volgende dag nog wat site seeing gedaan om later onze reis te vervolgen naar Chili.

de reis zou ongeveer 15 uur duren maar denk dat ze geen rekening hadden gehouden met de Chileense "zwarte zaterdag". 5 uur lang moeten wachten bij de grens en daar besloten om direct door te gaan naar Valparaiso. paar dagen hier en dan naar de broer van annie in de buurt van Santiago. 12 januari komen wa en daan naar Mendoza en gaan we samen een wijntour doen (kan bijna niet mooier) van een paar dagen... meld me daarna weer.

een aantal van jullie wilden meer details, bij deze!!
happy new year voor iedereen en hele dikke kussen

• 04 Januari 2009 - 15:35

Max:

happy new year chica!

• 04 Januari 2009 - 15:49

Peter:

Mooi verhaal. Enjoy the tripand Chili.
    paps

• 04 Januari 2009 - 20:41

Roos:

Yo lieve Nina! ten eerste natuurlijk: gelukkig nieuwjaar! Mag na zo'n start bijna niet meer mislukken. Heb net echt even zitten genieten van de reisverhalen. En wat een waanzinnige foto's! Ach en wee, zit ik hier een beetje weg te zwijmelen... GENIET! En ook een dikke kus voor die lekkere Rubia van je, Roos

• 05 Januari 2009 - 02:13

De Beile:

heerlijk!
    warsaw was ook weer erg gezellig! veel geluncht, gegeten en mooie club met weer voldoende stof tot napraten... wens je een heel avontuurlijk en inspirerend jaar toe..
    veel liefs en geniet ook namens ons...

• 05 Januari 2009 - 12:30

Idz:

Lieffie!

Diep onder indruk van aantal woorden dat je eruit hebt gerost voor dit bericht...fijn om te horen wat je zoal doet aan keurige dingen.

Gelukkig nieuwjaars in-slow-motion-op-elkaar-afren -optil-ronddraai hug!

• 05 Januari 2009 - 16:15

Mama:

super verhaal, trots op jullie - nogmaals happy new year, dat begint in ieder geval wel goed!!!!!hoop dat jullie even rust hebben voordat de volgende adventure plaatsvindt. Hier bloody freezing, ben weer begonnen bij Hanneke vandaag, keeping out of trouble!
    love you lots, keep safe, mama + Walterxxxxxxxxxxxxxx

• 05 Januari 2009 - 21:41

Guillaume :

ja , natuurlijk ook een prettig nieuwjaar
    Leuk verhaal , heb er van genoten , had het gevooel enkele jaren terug te gaan
    Kusjes
    guillaume

• 05 Januari 2009 - 23:18

Edith:

Wauw! Klinkt allemaal echt super!!! Geniet!

Dikke kus, E X

• 16 Januari 2009 - 17:41

Bas:

Ik zie het alweer, die vermaakt zich prima!

Groetjes aan mooie ogen ;-)

Liefs uit Apeldoorn